برنا 3دی

پروژه پرینت سه بعدی مسکن سازگار با محیط زیست به نام TECLA

پروژه پرینت سه بعدی مسکن سازگار با محیط زیست 

پروژه پرینت سه بعدی از جمله فناوریهای جدید در عصر حاضر است که کاربردهای بسیار گسترده ای از جمله در ساختمان سازی  دارد. امروزه از این فناوری در صنعت ساخت مسکن به طور گسترده ای در اقصی نقاط جهان استفاده می شود.  در همین راستا معماران WASP و Mario Cucinella به طور رسمی ساخت اولین پروژه مسکن پایدار محیط زیست تکلا را به پایان رساندند. پروژه ای سه بعدی که به طور کامل از زمین محلی خام پرینت شده است.

تکلا به عنوان جایگزینی با مقدار کربن کمتر در پاسخ به بحران آب و هوا تاسیس شد. این پروژه به دلیل اصالت و نوآوری آن به ویژه در زمینه ساخت و ساز پایدار قابل توجه است. اکنون این پروژه پرینت سه بعدی به واقعیت پیوسته است و اولین خانه تکلا در حال حاضر در شهر  Massa Lombarda نزدیک Ravenna در ایتالیا آماده سکونت است.

 

پروژه پرینت سه بعدی

پروژه پرینت سه بعدی مسکن سازگار بامحیط

 

این پروژه مورد علاقه سازندگان آن یعنی ماسیمو مورتی، بنیانگذار WASP و ماریو کوچینلا است. آنها می گویند این پروژه می تواند دو نیاز جداگانه را رفع کند. اول ساخت خانه های پایدار که در شرایط نا مساعد آب و هوایی دارای مقاومت باشد. دوم اینکه این پروژه می تواند به عنوان راه حلی مناسب برای مشکل مسکن در سراسر جهان که ناشی از بلایای طبیعی و مهاجرت های گسترده در نتیجه تغییر اقلیم است، مورد استفاده قرار گیرد.

 کوچینلا می گوید:” ما دوست داریم فکر کنیم که پروژه پرینت سه بعدی تکلا آغاز یک داستان جدید است. واقعا شگفت انگیز خواهد بود اگر ما بتوانیم با ادغام یک ماده باستانی با فناوریهایی که امروزه در دسترس است، آینده را شکل دهیم. اگر از منظر زیبایی شناسی به داستان نگاه کنیم این خانه زیبا حاصل تلاشهای فنی و مادی است و نه فقط جنبه زیبایی شناسی دارد بلکه نهایت تلاشهای صادقانه ما را نشان میدهد.”

نمونه ای ازپروژه پرینت سه بعدی

پروژه پرینت سه بعدی تکلا پروژه ای بین سیاره ای

تکلا با مشارکت سازنده بین دو معمار به نامهای کوچینلا و مورتی و با تلفیق فناوریهای قدیمی و جدید، امکان پذیر شد. این دو نفر برای این پروژه پرینت سه بعدی  از یک طرف از مفاهیم قدیمی معماری و برنامه ریزی شهری، از جمله استعاره های قرن بیستم از شهرهای نامرئی ایتالیو کالوینو و از طرف دیگر از زیبایی بی انتهای خانه های باستانی با ساختارهای منحنی شکل و غیر طبیعی در ساخت و طراحی تکلا استفاده کردند. این امر به ویژه در چراغ های آسمانی تکلا به نام چراغ های اوج که به بالاترین نقطه در کره آسمانی طبق تصورات قدیمی ها اشاره دارد، مشهود است.

این پروژه هم چنین به فناوریهای نوین و مدرن امروزی اشاره دارد که به جنبش جهانی شخصی سازی می پردازد که با سرعت در حال گسترش است. برای انجام این پروژه پرینتر سه بعدی جرثقیل WASP به کمک می آید. این اولین بار در جهان است که یک خانه پرینت سه بعدی شده هم به صورت مدولار و هم چند سطح ایجاد می شود و دو پرینتر سه بعدی همزمان می توانند کار پرینت را انجام دهند. علاوه بر این هر خانه با توجه به شرایط آب و هوایی و عرض جغرافیایی، ترکیب و شکل سازگار جداگانه ای دارد.

با تکمیل اولین خانه تکلا، ماسیمو مورتی، بنیانگذار WASP با جاه طلبی تمام به آن به عنوان پروژه ای بین سیاره ای نگاه می کند. تکلا نشان می دهد که یک خانه زیبا، سالم و پایدار می تواند توسط یک ماشین با پرینت سه بعدی حتی در ماه ساخته شود. ماه می تواند خانه ای برای تمام افراد ساکن در کره زمین باشد.

شرکت برنا نوآوران پویا تولید کننده و ارائه دهنده پرینترهای سه بعدی با تکنولوژی اف دی ام و رزینی همراه شماست تا به تحقق ایده هایتان بیشتر بیندیشید.

پرینتر LCD مدل Anycubic Photon Mono X ۶K

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *