پرینتر سه بعدی در معماری

پرینتر سه بعدی در معماری

کاربرد پرینتر سه بعدی در معماری 

کاربرد پرینتر سه بعدی در معماری بسیار فراگیر شده است.

امروزه اگر کسی نام پرینتر سه بعدی را بشنود بدون شک قبل از هر چیزی صنعت معماری و ماکت سازی در نظرش مجسم می شود.چرا که آشناترین کاربرد پرینتر سه بعدی در صنعت معماری و ماکت سازی است.صنعت معماری که با مقوله ماکت سازی و مدل سازی پیوند خورده به خوبی توانسته از پرینتر سه بعدی بهره زیادی ببرد.

با سایت برنا پرینتر 3 بعدی همراه باشید.

کاربرد پرینتر سه بعدی در ماکت سازی(پرینتر سه بعدی در معماری)

همه ما می دانیم ساخت ماکت به روش سنتی و با استفاده از چوب و کاغذ و گچ و غیره بسیار زمان بر و نیازمند هزینه های گزاف است.درحالی که پرینتر سه بعدی این کار را بسیار آسان کرده است.و یا به عبارت دیگر به کمک پرینتر سه بعدی صنعت معماری و یا ماکت سازی کامپیوتری گردیده است.به کمک پرینتر سه بعدی می توان مدلهای مفهومی را در کمترین زمان ممکن و با صرف هزینه بسیار ناچیز ساخت.

معماری و ماکت سازی – پرینتر سه بعدی(پرینتر سه بعدی در معماری)

همچنین مدلهای بسیار پیچیده که به راحتی با روشهای دستی و سنتی قابل ساخت نمی باشند را می توان با پرینتر سه بعدی پرینت سه بعدی نموده و از آن بهره برد.

پرینتر سه بعدی در معماری

پرینتر سه بعدی در معماری

معماران و مهندسان با استفاده از پرینتر سه بعدی می توانند زمان ساخت مدل و یا ماکت را کاهش داده و از پیچیدگی های کار بکاهند.و به اصطلاح دیگر پروسه ماکت سازی را کامپیوتری نمایند.

پرینتر سه بعدی به چه علت در معماری مورد توجه قرار گرفته است؟(پرینتر سه بعدی در معماری)

یکی از دلایلی که معماران  و مهندسان را به سمت استفاده از پرینتر سه بعدی در ساخت ماکت سوق می دهد این است که:

آنها می توانند پس از پرینت سه بعدی مدل، آن را به دقت بررسی کرده و نواقص و ایرادات آن را بیابند.و قبل از ارائه مدل نهایی، ایرادات را رفع نمایند.استفاده از پرینتر سه بعدی این پروسه را سریعتر و آسانتر و در عین حال بسیار کم هزینه می نماید.

معماران می توانند ماکت پرینت گرفته شده را پولیش و پرداخت کنند.و بعد از رنگ آمیزی و آماده سازی، آن را به کارفرما نشان دهند.بدین وسیله نظر کارفرما را برای گرفتن پروژه و اجرای آن جلب نمایند.معماران با استفاده از مدلهای پرینت گرفته شده می توانند پتانسیل بازار را تحلیل کنند و ایده های خود را با سرمایه گذاران به اشتراک بگذارند.

آینده تکنولوژی پرینتر سه بعدی در صنعت معماری چگونه خواهد بود؟(پرینتر سه بعدی در معماری)

امروزه اخباری مبنی بر ساخت خانه مسکونی با استفاده از پرینتر سه بعدی در اقصی نقاط دنیا می شنویم.اخباری که گاه ما را آن چنان شگفت زده می کنند که توصیف آن مشکل به نظر می رسد.خبرهایی مثل ساخت خانه در چند روز و یا ساخت خانه هایی با طرحهای پیچیده هندسی و منحصر به فرد با استفاده از پرینتر سه بعدی.

پس روشن است که آینده فناوری پرینتر سه بعدی در زمینه معماری و ساختمان سازی بسیار روشن است.در آینده خبرهای جنجالی تر و شگفت انگیزی را در این زمینه خواهیم شنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *