پرینتر سه بعدی دندان پزشکی

پرینتر سه بعدی مخصوص دندان پزشکی

کاربرد پرینتر سه بعدی در دندان پزشکی

این روزها در مورد کاربرد پرینتر سه بعدی در حوزه دندانپزشکی مطالب زیادی در مجلات و یا اخبار پزشکی منتشر می شود و با در نظر گرفتن حجم مطالب منتشر شده می توان گفت که به نظر می رسد دیگر استفاده از این فناوری شگفت انگیز در این صنعت اجتناب ناپذیر شده است و استفاده از پرینتر سه بعدی در دندان پزشکی به عنوان ابزاری نوین و بسیار کاربردی بطور روز افزونی در حال گسترش است و این موضوع باید به عنوان یک مقوله مهم در بحث دندانپزشکی مورد بررسی قرار گیرد. 

پرینتر سه بعدی دندان پزشکی

پرینتر سه بعدی دندان پزشکی

دستگاه جدید شرکت استراتسیس(پرینتر سه بعدی دندان پزشکی )

اخیرا شرکت استراتسیس که به عنوان یک چهره جهانی در صنعت پرینت سه بعدی و تولید پرینتر سه بعدی از دستگاه کاملاً جدید خود در استفاده در صنعت دندان پزشکی رونمایی کرده است. این دستگاه که به نام J5 DentaJet عرضه شده است جهت پاسخگویی به نیازهای صنعت دندانپزشکی طراحی و ساخته شده است و مبتنی بر فناوری پولی جت و یا Polyjet است.

بر طبق اظهارات این شرکت، دستگاه پرینتر سه بعدی J5 DentaJet به متخصصین امکان تولید قطعات دندانپزشکی با سرعتی 5 برابر بیشتر از دستگاه های موجود در بازار را می دهد و استفاده از آن همچنین کم هزینه تر است. بر طبق اظهارات این شرکت، دستگاه جدید به عنوان یک دستگاه بسیار کاربردی بوده و می توان از آن به عوان یک عنصر اصلی در صنعت دندان پزشکی و بخصوص افرادی که از تکنولوژی پرینت سه بعدی در راستای تولید محصولات دندان پزشکی فعالیت میکنند بکار گرفته شود. 

امروزه پرینتر سه بعدی تبدیل به ابزاری بسیار کارآمد برای متخصصان صنعت دندان پزشکی شده است و هر روزه بر تعداد کاربران این تکنولوزی در این صنعت افزوده می شود که دلیل آن را می توان در توانمندی تکنولوژی پرینت سه بعدی در ساخت انواع قالب های دندان سازی، راهنماهای جراحی و یا به عنوان ابزاری جهت ساخت تاج دندان و یا ایمپلنت دانست.

پرینتر سه بعدی جدید دندان پزشکی

پرینتر سه بعدی دندان پزشکی  پرینتر سه بعدی جدید دندان پزشکی

از فناوری تولید افزایشی و یا همان پرینتر سه بعدی برای تولید بسیاری از محصولات دندان پزشکی استفاده می شود. به طوری که تخمین زده می شود ارزش بازار آن تا سال 2025 به حدود 930 میلیون دلار برسد که عدد قابل توجهی است. شرکت استراتسیس با آگاهی از نقش پرینت سه بعدی و پیشرفتی که باید در این زمینه ایجاد شود، مایل است راه حلی سریع به پزشکان ارائه دهد.

اقای فیلیپ رئیس یکی از بخش های شرکت استراتسیس می گوید: در حال حاضر مدل های دندانپزشکی و ارتودنسی زیادی با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی دندان پزشکی ساخته می شوند ولی ایراد دستگاه های کنونی سرعت کارکرد آنها است که با استفاده از دستگاه جدید پرینتر سه بعدی دندان پزشکی تحول بزرگی در زمان ساخت محصولات ایجاد می شود. 

مشخصات پرینتر سه بعدی دندانپزشکی(پرینتر سه بعدی دندان پزشکی )

شرکت استراتسیس با پرینتر سه بعدی دندان پزشکی جدید خود قصد دارد روند تولید را بسیار کوتاه تر و ساده تر کند و برای رسیدن به این هدف دستگاه جدید خود را مجهز به صفحه ساخت بزرگ کرده است که توانایی پرینت سه بعدی حداکثر 41 ایمپلنت در روز را دارد.

به گفته آقای فیلیپ، دستگاه J5 DentaJet ترکیبی پیشرفته از تحول کامل مدل سازی دندانپزشکی دیجیتالی با اتوماسیون دقیق است. استفاده از این دستگاه پرینتر سه بعدی نیاز به حضور مداوم کاربر در کنار دستگاه پرینتر سه بعدی ندارد و حتی امکان وجود دارد که بتوانید مدلهای مختلف با مواد مختلف را در کار هم در سک صفحه ساخت پرینت بگیرید که این موضوع کاربری دستگاه و همچنین توانمندی ان را بطور چشمگیری افزایش می دهد. 

استفاده از مواد مختلف در طول یک پروسه پرینت باعث افزایش بهره وری دستگاه می شود که در نوع خود بسیار بی نظیر است. این دستگاه قادر است پنج ماده مختلف از جمله سه رزین زیست سازگار را همزمان جهت ساخت مدلهای سه بعدی استفاده نماید استفاده از مواد مختلف یک مزیت برای آزمایشگاههای دندانپزشکی است که گاهی اوقات مجبور می شوند چندین ماده مختلف را با هم پرینت بگیرند.

سرانجام، دستگاه  J5 DentaJet پرینتر سه بعدی دندان پزشکی قابل استفاده برای طیف وسیعی از رزین ها که متناسب با نیازهای بخش دندانپزشکی است. در حال حاظر، شرکت استراتسیس با داشتن 3 ماده زیست سازگار در تنوع رنگ بسیار بالا (حدود نیم میلیون رنگ) این فرصت را برای حرفه ای ها فراهم کرده است تا بتوانند از تمامی ظرفیتهای دستگاه های پرینتر سه بعدی و بخصوص دستگاه های دندان پزشکی استفاده نمایند. بر طبق براورد های انجام شده، بازخوردهای این دستگاه بطور باورنکردنی بالا بوده است که نشان دهنده عملکرد بالای دستگاه جدید دارد.

شرکت برنا نوآوران پویا یکی از اولین طراحان و تولید کنندگان پرینتر سه بعدی در ایران است که با تلاش تیم فنی مهندسی خود توانسته است همگام با تکنولوژی روز دنیا نیازهای بازار داخلی را شناسایی کرده و در صدد رفع آنها برآید. برای اطلاع از مشخصات دستگاههای شرکت برنا می توانید از صفحات سایت پرینتر سه بعدی برنا بازدید کنید و یا با کارشناسان بخش فروش و یا واحد فنی و مهندسی تماس حاصل نموده و مشاوره های لازم را دریافت دارند. 

 

1 پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *