پرینتر سه بعدی و سيستم حرکتي لید اسکرو

پرینتر سه بعدی و سيستم حرکتي لید اسکرو

بروز خطا در مدول حرکتی محور z باعث افت کیفیت پرینت می شود(پرینتر سه بعدی و سيستم حرکتي لید اسکرو)

پرینتر سه بعدی و سيستم حرکتي لید اسکرو یکی از انواع مدولهای حرکتی است .در داخل هر دستگاه مکانيکي يک و یا چند سيستم حرکتي وجود دارد که با توجه به نوع دستگاه باعث ايحاد حرکت در قطعه متصل شده به دستگاه و يا ابزارهاي نصب شده مي شود.به عنوان مثال مي توان به سه نظام دستگاه تراش اشاره نمود که قطعه به آن بسته مي شود اشاره نمود. معمولاً در اکثر ماشينهاي صنعتي اين نوع حرکتها بصورت سه بعدي مي باشد بدين منظور که دستگاه قادر مي باشد در سه راستاي x، y و z حرکت نمايد.

پرینترهای سه بعدی نیز همانند سایر دستگاه ها از مدولهای حرکتی استفاده می نمایند که مدول های حرکتی مختلفی با توجه به نوع و قیمت دستگاه پرینتر سه بعدی در آنها مورد استفاده قرار می گیرد که از بین آنها می توان به مدول حرکتی تسمه تایمی، پیچ و مهره ای،  مدول حرکتی لید اسکرو و بال اسکرویی اشاره نمود. یکی از مهمترین قسمتهای پرینتر سه بعدی مدول حرکتی محور Z و یا حرکت در راستای ارتفاع است که کوچکترین خطایی در این سیستم می تواند باعث باعث افت کیفیت پرینت شود.(پرینتر سه بعدی و سيستم حرکتي لید اسکرو)

مدول حرکتی لید اسکرو به عنوان مدول حرکتی محور Z(پرینتر سه بعدی و سيستم حرکتي لید اسکرو)

مدول حرکتی لید اسکرو یکی از مدولهایی حرکتی است که در تعداد بسیار زیادی از پرینترهای سه بعدی به عنوان مدول حرکتی محور z استفاده گردیده است. در اين نوع سيستم حرکت دهنده از يک عدد پيچ و يک مهره خاص جهت حرکت دادن محور مورد نظر استفاده مي شود. دقت و استقامت مدول حرکتی لید اسکرو  بهتر از سیستم پیچ و مهره معمولی و تسمه تایمی است ولي با توجه به اينکه از پيچ و مهره در آن استفاده شده است داراي سرعت حرکتي کمتري نسبت به سيستم تسمه تايمي مي باشد و با توجه به گام پیچهای این سیستم که چند برابر پیچهای معمولی است این سیستم حرکتی دارای سرعت حرکتی بیشتری نسبت به پیچ و مهره است.

جنس مهره و پیچ  مدول حرکتی لید اسکرو به ترتیب برنجی و فولاد آبکاری شده است تا در صورت بروز هر گونه خطا و یا خرابی در سیستم، اول مهره آسیب ببیند. در صورت خراب شدن و یا استهلاک این سیستم به راحتی می توان مهره برنجی آن را تعویض نمود. قیمت ا مدول حرکتی لید اسکرو بالاتر از قیمت مدول حرکتی تسمه تایمی و یا مدول حرکتی پیچ و مهره ای است.

از ایرادات مدول حرکتی لید اسکرو می توان به طول عمر کوتاه و افزایش پس زنی و یا Backlash آن به مرور زمان اشاره نمود. در هنگام استفاده از این سیستم حرکتی حتماً باید توجه داشت که شفتهای بکار رفته بصورت خیلی دقیق تنظیم شده باشند و کوچکترین نا هماهنگی می تواند باعث ایجاد خطای زیاد شود. شرکت برنا نوآوران پویا تولید کننده پرینترهای سه بعدی با تکنولوژی FDM و DLP

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *