پرینتر سه بعدی و سيستم حرکتي پولی و تسمه

پرینتر سه بعدی و سيستم حرکتي پولی و تسمه

پرینتر سه بعدی و سيستم حرکتي پولی و تسمه

(پرینتر سه بعدی و سيستم حرکتي پولی و تسمه)در دستگاه های پرینتر سه بعدی و سایر دستگاه های دارای سیستم حرکتی از سیستم پولی و تسمه تایم به دلیل قیمت پائین آن و همچنین انعطاف پذیری بالای آن استفاده می شود. 

انواع سیستم های حرکتی(پرینتر سه بعدی و سيستم حرکتي پولی و تسمه)

سیستم حرکتی تسمه تایم یکی از انواع سیستم های حرکتی است که کاربردهای بسیار زیادی دارد. در داخل برخی از دستگاه های مکانیکی یک یا چند سیستم حرکتی وجود دارد. معمولاً در اکثر ماشینهاي صنعتي این نوع حرکتها بصورت چند بعدي مي باشد بدین منظور که دستگاه قادر است در راستاهای x، y و z حرکت نماید.

دستگاه های پرینتر سه بعدی نیز همانند سایر دستگاه های صنعتی و یا نیمه صنعیت از سیستم های حرکتی استفاده می نمایند که سیستم های حرکتی مختلفی با توجه به نوع و قیمت دستگاه پرینتر سه بعدی در آنها مورد استفاده قرار می گیرد که از بین آنها می توان به سیستم حرکتی تسمه تایمی، پیچ و مهره ای، لید اسکرویی و بال اسکرویی اشاره نمود.

یکی از مهمترین قسمتهای پرینتر سه بعدی مدول حرکتی محور Z و یا حرکت در راستای ارتفاع است که کوچکترین خطایی در این سیستم می تواند باعث باعث افت کیفیت پرینت سه بعدی شود. سیستم حرکتی تسمه تایم یکی از سیستم های حرکتی است که در تعداد بسیار محدودی از دستگاه های پرینتر سه بعدی دست ساز و ارزان قیمت و به عنوان مدول حرکتی محور z استفاده گردیده است.

در این نوع سیستم حرکت دهنده از تسمه تایم لاستیکی و پولی ها جهت به حرکت در آوردن سيستم حرکتی استفاده مي شود. دقت سیستم حرکتی تسمه تایم معمولی بوده و در حدود 100 میکرون و یا 0.1 میلیمتر مي باشد.

پولی و تسمه تایم پرینتر سه بعدی

پرینتر سه بعدی و سيستم حرکتي پولی و تسمه

معایب تسمه تایم (پرینتر سه بعدی و سيستم حرکتي پولی و تسمه)

یکی از ایرادات سیستم حرکتی تسمه تایم آن است که نمی توان نیروی زیادی به تسمه های تایم وارد نمود و فقط می توان از آن در پرینترهای سه بعدی خانگی و ارزان قیمت و با صفحات ساخت کوچک استفاده نمود. این سیستم حرکتی برای فواصل زیاد بسیار کاربردی بوده و با استفاده از آن می توان سرعت حرکت بسیار زیادی ایجاد نمود.

از ایرادات استفاده از سیستم حرکتی تسمه تایم در مدول حرکتی محور z مي توان به استهلاک بسيار زیاد تسمه اشاره نمود چرا که در دراز مدت دندانه هاي تسمه تایم به علت لاستیکي بودن و وارد شدن نیروی زیاد به آنها دچار خوردگی و یا پوسیدگي مي شوند و همچنین به مرور زمان دچار کشیدگی و ایجاد خطای حرکتی می شود.

 

سیستم حرکتی تسمه تایم ارزان ترین سیستم حرکتی(پرینتر سه بعدی و سيستم حرکتي پولی و تسمه)

سیستم حرکتي تسمه تایم ارزان ترين سیستم حرکت دهنده می باشد و به راحتی قابل طراحي و اجرا مي باشد. اندازه هاي متفاوتی از تسمه تايم ها و پولي ها در بازار موجود مي باشد که می توان در طراحی دستگاه از آنها استفاده نمود.شرکت برنا نوآوران پویا تولید کننده پرینترهای سه بعدی با سیستم های حرکتی لید اسکرو، بال اسکرو، شفت و ریل و واگن می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیستم های حرکتی می توانید با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید. 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *