پرینت سه بعدی آلیاژ فولاد

پرینت سه بعدی آلیاژ فولاد

پرینتر سه بعدی به دانشمندان تولید کننده مواد در ارتش آمریکا برای چاپ قطعات سه بعدی بسیار قوی و مستحکم کمک می کند. دانشمندان تولید کننده فولاد در قسمت فرماندهی توسعه تواناییهای ارتش آمریکا با استفاده از پرینتر سه بعدی و آلیاژ فولاد، قطعات چاپی فوق العاده قوی پرینت می گیرند.که در نوع خود بی نظیر است.

دکتر برندون مک ویلیامز مدیر تیم علم و فناوری تولید در آزمایشگاه تحقیقاتی می گوید:

من فکر می کنم واقعاً انقلابی در لجستیک رخ خواهد داد و این صنعت به کلی متحول خواهد شد.

مک ویلیامز ادامه می دهد:

واقعاً می توان به کمک پرینتر سه بعدی بار بزرگی از دوش قسمت تدارکات ارتش برداشت.دیگر لازم نیست نگران حمل بار و قطعات یدکی بود.مادامی که مواد اولیه و پرینتر سه بعدی در دسترس باشند می توان به طور بالقوه هر آن چه مورد نیاز است را در محل مورد نظر پرینت سه بعدی نمود و استفاده کرد.

پرینت سه بعدی آلیاژ فولاد

پرینت سه بعدی آلیاژ فولاد

پرینتر سه بعدی فولاد با تکنولوژی پودر(پرینت سه بعدی آلیاژ فولاد)

محققان ارتش از مواد پودری AF96  که یک آلیاژ فوق العاده قوی است و توسط نیروی هوایی ایالات متحده اختراع شده است در فرایند چاپ مبتنی بر پودر استفاده می کنند.بر خلاف پرینتر سه بعدی جت باند که از مایع مخصوصی جهت چسباندن پودر به همدیگر استفاده می کند.

تکنیک های فیوژن بر بستر پودر از پرتوهای الکترونی به عنوان منبع انرژی جهت ذوب مواد استفاده می کنند. فرآیند ساخت در این نوع دستگاه ها بدین صورت است که لیزر دستگاه با یک الگوی کامپیوتری پودر را ذوب می کند.سپس صفحه ساخت چاپگر سه بعدی با یک لایه دیگر از پودر پر شده و روند ذوب با لیزر تکرار می شود.

دکتر آندل کودزال که یک مهندس مواد در تیم مک ویلیامز است می گوید:

ما قادر به ساخت قطعاتی با ساختار داخلی هستیم که لزوماً در جایی دیگر قادر به ساخت آن با دقت بالا نیستند. نتیجه کار با پرینتر سه بعدی و آلیاژ فولادی طراحی و ساخت مدلهای بسیار پیچیده است.که با هیچ روش ساخت و تولید سنتی نمی توان آن را تولید نمود.

محققان ارتش می گویند:

این آلیاژ فولادی خصوصیات شگفت انگیزی دارد.و از همه مهمتر کاربردهای بالقوه ای برای قطعات جایگزین وسایل نقلیه زمینی دارد.همچنین این قطعات حدود 50 درصد از مواد دیگری که به لحاظ تجاری در دسترس هستند، قوی تر هستند.

با سایت برنا چاپگر سه بعدی همراه باشید.

چاپ قطعات فوق العاده قوی با آلیاژ فولادی

پرینت سه بعدی آلیاژ فولاد

 

استحکام قطعات پرینت سه بعدی شده آلیاژ فولاد در سناریوی میدان نبرد(پرینت سه بعدی آلیاژ فولاد)

اما آیا این قطعات چاپی  با چاپگر سه بعدی مطابق نیاز در سناریوی میدان نبرد کارایی خواهند داشت یا خیر؟

مک ویلیامز می گوید:

ما توانستیم تعدادی قطعه برای موتور توربین پرینت کنیم که کارکرد بسیار خوبی دارند.اما از نظر سناریوی میدان نبرد مشخص نیست که تا چه اندازه این عملکرد از نظر تست OEM (تولید کننده تجهیزات اصلی ) مهم باشد و آیا به اندازه کافی خوب است یا خیر؟محققان می گویند که آنها در حال برنامه ریزی دو استراتژی هستند.یکی برای حفظ میدان نبرد، تعویض قطعات موجود و پشتیبانی از سیستم های فعلی و دومی مربوط به سیستم های آینده است.

مک ویلیامز می گوید:

اینجا جایی است که ما با OEM و صنعت همگام هستیم تا بتوانیم مواردی را که در حال کار بر روی آنها هستند را مشاهده کرده.و ببینیم که چگونه می توانیم اوضاع را بهتر کنیم تا از پیشرفته ترین حالتهای موجود استفاده کنیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *