پرینت سه بعدی و طراحی داخلی

پرینت سه بعدی و طراحی داخلی

طراحی داخلی و پرینت سه بعدی: دادن فرم های منحصر به فرد به فضاهای کاربردی

 

در این مقاله قصد داریم درباره پرینت سه بعدی و طراحی داخلی صحبت کنیم. پرینت سه بعدی که به عنوان تولید افزودنی نیز شناخته می شود مدل های سه بعدی دیجیتال را با ایجاد لایه ها به اجسام جامد تبدیل می کند. این فناوری برای اولین بار در دهه 1980 اختراع شد و از آن زمان راه خود را در زندگی روزمره ما و در معماری و طراحی داخلی پیدا کرد.

فناوری های پرینت سه بعدی چگونه طراحی و معماری را تغییر می دهند؟

معماری هم فرآیند و هم محصول برنامه ریزی، طراحی و ساخت سازه های فیزیکی است. یک معمار خوب اغلب می تواند یک فضای متوسط ​​را به یک طراحی زیبا و کاربردی تبدیل کند. چندین سال پیش، بخش معماری و طراحی، آزمایش فناوری چاپ سه بعدی را آغاز کرد: به عنوان مثال، در سال 2015، بزرگترین غرفه معماری پرینت سه بعدی برای هفته طراحی پکن افتتاح شد. امروزه سازه های ساخته شده با تولید افزودنی دیگر چندان شوکه کننده نیستند. تعداد فزاینده ای از شرکت ها در سراسر جهان تصمیم گرفته اند که از تکنولوژی تولید افزودنی در تولیدات خود استفاده کنند و مدل کسب و کار خود را در زمینه پرینت سه بعدی بازتعریف نمایند.

پرینت سه بعدی دقیقاً چگونه به نفع شرکت های معماری و طراحی است؟ کاربردهای مختلف این فناوری پیشرفته چیست؟ ما تصمیم گرفتیم نگاهی دقیق تر به این موضوع بیندازیم تا بفهمیم چرا شرکت ها تصمیم گرفته اند چاپ سه بعدی را در معماری ادغام کنند و چگونه آن را مدیریت می کنند.

 

پرینت سه بعدی و طراحی داخلی

فناوری های پرینت سه بعدی چگونه طراحی و معماری را تغییر می دهند؟

استفاده از چاپ سه بعدی در معماری چه مزایایی دارد؟

اگر این تکنیک های جدید مزایایی نسبت به روش های معمولی نداشته باشند، احتمالاً دلیل چندانی برای ادغام این فناوری در معماری وجود نخواهد داشت. در واقع، مزایای چاپ سه بعدی در معماری و طراحی تا حد زیادی مشابه مزایای بخش ساختمان است.

 

طراحی داخلی و پرینت سه بعدی در معماری

استفاده از چاپ سه بعدی در معماری چه مزایایی دارد؟

طراحی آزاد و هندسه های پیچیده

بدون شک، بزرگترین مزیت استفاده از چاپ سه بعدی در پروژه های معماری، آزادی در طراحی است. زیرا شکل هایی که قبلاً غیرقابل تصور بودند در حال حاضر امکان پذیر شده و حتی به آسانی قابل تولید هستند. به عبارت دیگر، با آزادی بیشتر در طراحی، این فرصت ایجاد می شود که شکل های هندسی پیچیده جدیدی ایجاد شود.

پایداری 

در مورد اینکه آیا تولید افزودنی واقعا در مقایسه با سایر روشهای تولید سازگار با محیط زیست است یا خیر، بحث هایی وجود دارد. اما حتی اگر برخی از مواد چاپ سه بعدی واقعا با محیط زیست سازگار نباشند، باز هم چندین روش وجود دارد که نشان می دهد چاپ سه بعدی پایدارتر از اکثر روش های ساخت سنتی دیگر است.

کاربردهای فناوری های سه بعدی در معماری (پرینت سه بعدی و طراحی داخلی)

برنامه های کاربردی با مزایای فناوری های افزودنی مرتبط است و نکته جالب توجه در معماری این است که طیف گسترده ای از پروژه ها و برنامه ها را شامل می شود، از برنامه ریزی شهری گرفته تا طراحی داخلی.

در اینجا برخی از برنامه های اصلی که در آن از فناوری های سه بعدی استفاده می شود آورده شده است:

مدل سازی سه بعدی دیجیتال

مدل سازی سه بعدی یک گام کلیدی در پرینتر سه بعدی است و انواع نرم افزارهای مدل سازی سه بعدی موجود در بازار در چند سال گذشته به رشد خود ادامه داده اند. از مدلسازی می توان برای طراحی نمونه های اولیه یک قسمت، ساختارهای واقعی یا مدل های مقیاس یک پروژه استفاده کرد.

 

مدل سازی سه بعدی دیجیتال

مدل سازی سه بعدی دیجیتال در معماری

نمونه سازی

نمونه سازی در معماری بسیار مهم است و این مرحله ای است که بیشترین تأثیر را بر فناوری های چاپ سه بعدی می گذارد. پیش از این، ایجاد مدل های سه بعدی مقوایی علاوه بر کار طولانی زمان زیادی را به خود اختصاص میداد. در حالی که نسخه های دو بعدی تقریباً مفید نبود. امروزه چاپ سه بعدی اجازه می دهد نمونه های اولیه سه بعدی با کیفیت بالا ایجاد شده و زمان و تلاش را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. با توجه به انعطاف پذیری پرینترهای سه بعدی، می توانید به جای هفته ها یا حتی ماه ها، مدل های ساده و پیچیده ساختمانی یا ساختاری را در چند ساعت تولید کنید! هنگامی که مدل خود را تهیه کردید، می توانید بحث و گفتگو با مشتریان را آغاز کنید، که به نوبه خود در وقت و هزینه شما صرفه جویی می شود.هم چنین خطر خطاهای پرهزینه را کاهش می دهد و کل فرایند را از طراحی تا توافق با مشتری سرعت می بخشد.

استودیوی mak در ایالات متحده مستقر است و در زمینه مهندسی و ساخت ویژگی های معماری پیچیده و مبلمان تجاری داخلی برای صنعت طراحی و ساخت تخصص دارد. استودیوی معماری مستقر در تگزاس به سرعت متوجه شد که چاپ سه بعدی برای نمونه سازی و آزمایش مدل های مفهومی ایده آل است. امروزه، این شرکت از پرینتر سه بعدی برای نمونه اولیه مراحل اولیه تقریباً تمام پروژه های خود استفاده می کند.

زیرساخت های شهری

چاپ سه بعدی، برنامه ریزی شهری را از جهات مختلفی متحول می کند. در مرحله اول، معماران توانایی چاپ سه بعدی یک مدل از کل شهر را دارند. این چیزی است که با تجهیزات و مواد چاپی مناسب در عرض چند ساعت قابل دستیابی است. اما حتی جالب تر پروژه های واقعی هستند که یا تکمیل شده اند یا در دست اجرا هستند. چاپ سه بعدی زیرساخت های شهری اغلب با مشارکت یک شرکت معماری چاپ سه بعدی با دولت قابل انجام است.اگرچه می تواند یک پروژه تجاری نیز باشد. این سازه ها معمولاً از پل های چاپ سه بعدی تا نمای تزئینی ساختمان تا انتقال ایستگاه ها متغیر هستند.

 

استفاده از پرینت سه بعدی در زیر ساخت های شهری

زیر ساخت های شهری

 

استودیو RAP که در هلند مستقر است، بر روی چندین پروژه معماری چاپ سه بعدی کار می کند. از جمله ایستگاه تاکسی آبی در روتردام، که در حال ساخت است و با بتن به صورت سه بعدی چاپ می شود. با داشتن شهرداری روتردام به عنوان مشتری، این شرکت یک ایستگاه تاکسی آبی طراحی پارامتری طراحی کرده است که از تکنولوژی مدرن چاپ بتن استفاده می کند.

مواد

برای معماران و طراحان مبتکر که قطعات خود را با چاپ سه بعدی خلق می کنند، محبوب ترین انتخاب متریال کدامند؟ اولین چیزی که به ذهن می آید بتن است. زیرا در واقع پرکاربردترین ماده ساختمانی است، هم برای تولید معمولی و هم برای افزودنی. به طور طبیعی، این ماده تقریباً توسط هر شرکت ساختمانی  که از فرایند تولید افزودنی استفاده می کند، دائماً اصلاح یا تقویت می شود. بنابراین به ندرت مشاهده می شود که دو تولید کننده دقیقاً یک نوع بتن را با ماشین آلات خود اکستروژن کنند. یکی دیگر از مواد محبوب برای چاپ سه بعدی در معماری، سرامیک است.

برای قطعات طراحی داخلی، البته پلاستیک وجود دارد. با این حال، در میان مواد پرطرفدار کمتر، اما شاید، منحصر به فرد تر، چاپ چوب است. اغلب ما با شرکتی روبرو نمی شویم که از چوب به عنوان اصلی ترین ماده چاپ سه بعدی خود استفاده می کند، اما شرکت Forust یکی از آنها است. این شرکت آمریکایی با استفاده از خاک اره، محصول زائد تولید مبلمان را چاپ می کند تا اشیاء کاربردی زیبایی را برای ساختمان های داخلی ایجاد کند. آنها چاپ سه بعدی را با اثبات مفهوم چوب نشان داده اند و اخیراً توانسته اند از بافت و نگاشت رنگ برای ایجاد نمای واقعی چوب بر روی اجسام ساخته شده از خاک اره استفاده کنند

برخی از شرکت ها چند کارمند را آموزش می دهند که مسئولیت چاپگرهای سه بعدی را بر عهده داشته باشند، در حالی که برخی دیگر هر عضوی از تیم را تشویق می کنند که با دستگاه های تولید افزودنی کار کنند. مدیر تیم mak می گوید: “ما تیمی از طراحان و سازندگان داریم، بنابراین تقریباً همه می دانند چگونه با چاپگر سه بعدی کار کنند که یک ضرورت است، زیرا ما همیشه در حال ساخت نمونه اولیه هستیم و هرچه تعداد اعضای تیم بیشتر در این کار کمک کنند ، بهتر است”.

 

آیا چاپ سه بعدی آینده معماری و طراحی را تغییر می دهد؟

چاپ سه بعدی در معماری و طراحی

آیا چاپ سه بعدی آینده معماری و طراحی را تغییر می دهد؟

Wessel van Beerendonk، بنیانگذار استودیو RAP، معتقد است که چاپ سه بعدی به انقلابی در نحوه طراحی، ساخت، نگهداری و استفاده مجدد ساختمان ها کمک می کند. “این فناوری یکی از آخرین حلقه های مفقود شده است که یک زنجیره تأمین دیجیتال کامل را در صنعت ساختمان فعال می کند. علاوه بر کارآیی و طراحی آزاد، مزایای اجتماعی نیز وجود دارد که به شرایط مساوی کمک می کند تا شرکت ها و افراد در سراسر جهان بتوانند در طراحی و ایجاد ساختمان هایی که به صورت محلی ساخته می شوند، مشارکت داشته باشند. این مساله فرصتی برای رشد پایدار و فراگیر در سراسر جهان ارائه می دهد. علاوه بر آن زیبایی شناسی جدید را افزایش می دهد،به طور کلی حرفه معماری بسیار تحت تاثیر فناوری چاپ سه بعدی است.

 

 

منبع: 3dnatives

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *