پرینتر سه بعدی و هکرها

پرینتر سه بعدی و هکرها

پرینتر سه بعدی و هکرها راه های جدیدی برای خرابکاری ارائه می دهد

 

چاپ سه بعدی در آستانه پذیرش جریان اصلی است و این به معنای ایجاد تغییر اساسی در تولید خواهد بود. نیروی محرکه برای این جریان پیشرفت در فن آوری نیست.اگرچه این موارد نیز مهم هستند، ولی نیرو محرکه اصلی، یک تغییر در مدل تجاری این صنعت است.در یک دهه گذشته بخش چاپ سه بعدی تحت سلطه سیستم های بسته بوده است که در آن می توان از چاپگرهای سه بعدی فقط با رزین و نرم افزار سازنده استفاده کرد.

مشکلات سیستم های بسته (پرینتر سه بعدی و هکرها)

این است که آن ها نوآوری را محدود می کنند.یک تولید کننده چاپگر، به تنهایی نمی تواند انواع مختلفی از برنامه های بالقوه برای چاپ سه بعدی را ارائه دهد.در نتیجه، توسعه برنامه های کاربردی و مواد جدید و در نتیجه رشد در حیطه چاپ سه ‌بعدی متوقف شده است. برای شروع، صنعت باید از نو اختراع و بازگشایی شود.در این مسیر پیشرفت هایی صورت گرفته است.

چاپ سه بعدی و هکرها

پرینتر سه بعدی و هکرها

شرکت HP در چاپ سه بعدی(پرینتر سه بعدی و هکرها)

HP را در نظر بگیرید.اخیراً وارد دنیای چاپ سه ‌بعدی شده است.اما این کار را از طریق یک بستر باز انجام داده است.شرکت HP از یک شخص ثالث برای تهیه مواد کمک می گیرد.

این مجموعه کیت توسعه مواد صنعت چاپ سه بعدی (MDK) را ارائه می دهد.

این موضوع دقیقا مانند کیت توسعه نرم افزار، در سیستم عامل های باز برای برنامه های جدید مانند Apple Store است.MDK شرکت های علاقه مند به صدور گواهینامه مواد خود را قادر می سازد تا سریعاً سازگاری پودرهای سه بعدی با پرینترهای سه بعدی HP Jet Fusion را قبل از ارسال به HP برای صدور گواهینامه، آزمایش کنند.سایر پخش کننده های دیجیتال خالص مانند Autodesk نیز در صدد رویکردی باز هستند.

مشکلات سیستم های باز و نفوذ هکرها(پرینتر سه بعدی و هکرها)

انتقال از سیستم بسته به سیستم باز دارای مزایای بسیاری است.سیستم های باز تمایل به ابتکار بیشتری دارند و انتظار داریم در آینده شاهد نوآوری بیشتر مواد و برنامه های چاپ سه بعدی از جانب آن ها باشیم.اما سیستم های باز هم دارای اشکالاتی هستند. بارزترین آن ها امنیت سایبری است.ویروس می تواند پس از ورود به یک محیط باز، سریع تر از طریق چندین جریان نسبت به یک سیستم بسته، گسترش یابد.

هکرها می توانند باعث آسیب دیجیتالی قابل توجهی:

به صورت خرابی رایانه، از بین رفتن داده ها، خاموش شدن وبسایت ها و سرورها و قطع سرویس های مهم و خیلی از موارد دیگر شوند.با وجود چاپ سه بعدی، تهدیدها وارد دنیای فیزیکی می شوند.

چاپ سه بعدی و هکرها

پرینتر سه بعدی و هکرها

از آنجا که اشیاء پرینت شده سه بعدی هم دارای نمایشگر دیجیتالی و هم جنبه فیزیکی هستند، پیچیدگی و خطرات کاملاً بیشتر است.یک پرونده فاسد می تواند به خرابی محصول منجر شود، که می تواند منجر به جراحات، دادخواهی یا فراخوان محصول شود.

اگرچه اثرات اطلاعات کارت اعتباری دزدیده شده را می توان به سرعت شناسایی و تصحیح کرد ولی ممکن است این مورد در یک شیء سه بعدی فاسد که در یک سیستم مکانیکی کار می کند، رخ ندهد. تأثیرات ایجاد شده از یک پرونده هک شده ممکن است تا مدت ها در آینده ردیابی نشود.و ممکن است در زمانی که کاملاً غیرقابل پیش بینی است اثرات دیده شوند.

به عنوان مثال در یک مطالعه جدید محققان دانشگاه نیویورک دو جنبه چاپ سه‌ بعدی با پیامدهای امنیت سایبری را مورد بررسی قرار دادند: جهت چاپ و قرار دادن نقایص ریز. این خطاهای ریز ناشی از فعالیت هکرها را نمی توان با سیستم های عادی نظارت، تأیید و مانند تصویربرداری اولتراسونیک تشخیص داد.

خطر امنیت سایبری برای آینده چاپ سه بعدی قابل توجه است.(پرینتر سه بعدی و هکرها)

نامزدها برای تبدیل شدن به رهبران آینده در بستر های نرم افزاری، باید در جهت تائید کیفیت و صحت پرونده ها و داده ها عمل کنند و از تأیید صلاحیت و نظارت صحیح، تا بررسی شیء فیزیکی اطمینان حاصل کنند.امنیت سایبری مجبور است از فاز دیجیتالی به فیزیکی عبور کند و روش های کارآمدی برای مقیاس سنجی پیدا کند.به خصوص برای قطعات چاپ شده سه بعدی که نقش اساسی در ساخت یا سیستم های مراقبت های بهداشتی دارند.اصالت و قدرت چاپ سه بعدی در وجود آن در دنیای دیجیتال و فیزیکی نهفته است.

در واقع در اینجا هر دو جنبه یعنی تهدید و فرصت در چاپ های سه بعدی، نهفته است.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *