فیلامنت ABS در پرینتر سه بعدی

کاربرد فیلامنت ABS در پرینتر سه بعدی

پرینترهای دارای صفحه ساخت می توانند از ای بی اس استفاده کنند(کاربرد فیلامنت ABS در پرینتر سه بعدی)

فیلامنت ای بی اس از ترکیبات مواد ای بی اس و یا ABS  است . ای بی اس يکي از پر کاربردترین  مواد در صنايع مي باشد که بیشتر جهت اکسترود و تزريق مواد مورد استفاده قرار مي گيرد و محصولات فراواني مانند اسباب بازي ها و ظروف پلاستيکي بهداشتي و غيره با اين مواد توليد مي شود. مشخصات اين ماده براي اکثر کاربران شناخته شده مي باشد. لازم به ذکر است که کيفيت فیلامنت ای بی اس در هنگام توليد به راحتي قابل کنترل مي باشد.

دماي ذوب فیلامنت ای بی اس در مقايسه با فیلامنت PLA بالاتر است ولي بهترين چسبندگي بين لايه ای ABS در دماي 220 الي 260 درجه سلسيوس ايجاد مي شود. لذا توصيه مي شود از دماي تزریق در محدوده 220 الي 260 درجه سلسيوس جهت پرينت فیلامنت ای بی اس استفاده شود.

تزریق فیلامنت ای بی اس در صورت انتخاب مناسب دمای تزریق، راحتتر از فیلامنت PLA مي باشد که دلیل آن پائین بودن ضریب اصطکاک مواد ABS با نازل اکسترودر است. چسبندگي کاربرد فیلامنت ABS در پرینتر سه بعدی به صفحه ساخت و یا صفحه پرینت بسيار کم بوده و مدل به راحتی از صفحه ساخت جدا می گردد لذا حتماً مي بايست از صفحات مخصوص مانند صفحه Orifice و یا چسب­هاي مخصوص پرینت سه بعدی مانند چسب کپتون و يا لايه نازکي از چسب ABS جهت افزایش چسبندگي لایه اول به صفحه ساخت استفاده نمود.

مواد ABS به محض خنک شدن شروع به منقبض کردن مي نمايد بنابراين فقط در پرينترهاي سه بعدی با گرم کن صفحه ساخت مي توان از فیلامنت ای بی اس استفاده نمود. جهت پرینت  فیلامنت ای بی اس شرایط خاصی را باید رعایت نمود.

به عنوان مثال، پرينتر سه بعدی می بایست در محلي به دور از گردش از هوا مورد استفاده قرار گیرد و در صورت مجهز بودن پرینتر سه بعدی به فن خنک کننده، حتماً می بایست فن خنک کننده در حین پرینت خاموش باشد تا  لايه هاي پرینت شده سرد نشوند.

در هنگام پرینت با مواد ABS  بو و دود بسيار ملايم ایجاد می شود که مي تواند بر سلامتي تاثير بگذارد لذا توصیه می شود از این مواد در محیطهای کاملاً بسته استفاده نشود و پرينتر سه بعدی  در محلي با سيستم تهويه مناسب استفاده گردد.

فیلامنت ای بی اس دارای مشخصات زیر می باشد(کاربرد فیلامنت ABS در پرینتر سه بعدی)

فرمول شيميايي:  (C8H8·C4H6·C3H3N)n

دماي ذوب: 220-260 درجه سانتيگراد

چگالي: 1060 الي 1080 کيلوگرم بر متر مکعب

مدول الاستيسيته: 1.7-2.8 GPa

حلاليت در آب: غير قابل حل

سختي: 105-110راکول

شرکت برنا نوآوران پویا همراه با شما همگام با تکنولوژی

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *