پرینت سه بعدی قطعات با مواد کپتون

کاربرد مواد کپتون در پرینتر سه بعدی

کاربردهای متنوع مواد کپتون(کاربرد مواد کپتون در پرینتر سه بعدی)

مواد کپتون کاربرد های متنوعی دارد.از مواد کپتون معمولاً بصورت فیلم نازک در پوشاندن ماهواره های فضایی استفاده می شود.همچنین خیلی از کاربران از این مواد بر روی صفحه ساخت پرینتر سه بعدی خود استفاده می کنند. دلیل استفاده از مواد کپتون و چسب کپتون در این موارد آن است که این مواد توانایی تحمل دمای خیلی پائین (تا منفی 269 درجه سانتیگراد) و دمای بسیار بالا (تا 400 درجه سانتیگراد) را دارد.و به همین دلیل از این ماده جهت ایزوله نمودن تجهیزات و مدارات در برابر دماهای بالا و پائین استفاده می شود.

با سایت فروش انواع پرینترهای سه بعدی برنا 3d همراه باشید.

کاربرد مواد کپتون در پرینتر سه بعدی

کاربرد مواد کپتون در پرینتر سه بعدی

 

همچنین از مواد کپتون در بسیاری از دستگاه های الکترونیکی مانند تلویزیون و گوشی های هوشمند استفاده می شود.اخیراً از این مواد در پرینت بردهای الکترونیکی با قابلیت خم شوندگی استفاده می شود.با وجود کاربرد فراوان این ماده در صنعت، تنها تولید فیلم و ورقهای نازک این ماده آسان می باشد.

و تولید محصولاتی که دارای شکلی به غیر از فیلم نازک هستند به دلیل مشخصات حرارتی منحصر به فرد آن بسیار سخت و پیچیده و در برخی موارد غیر قابل انجام می باشد.که این مشخصات حرارتی به بخاطر ساختار مولکولی آروماتیک این ماده است.

پرینت سه بعدی قطعات با مواد کپتون(کاربرد مواد کپتون در پرینتر سه بعدی)

در پروسه جدید ارائه شده توسط این محققین، از یک دستگاه پرینتر سه بعدی استریولیتوگرافی و یا همان SLA به همراه یک پلیمر محلول حاوی گروه هایی از مواد لینک شونده اکریلات حساس به نور استفاده می شود.

این مواد این اجازه را می دهند تا نور تابانده شده بتواند لینکهای مولکولی را ایجاد نماید.و بعد از ایجاد لینکهای مولکولی، عملیات حرارتی بر روی قطعه پرینت 3 بعدی شده باعث تولید قطعات سه بعدی کپتون می گردد. این پروسه تولید در موسسه تحقیقاتی ویرجینیا و توسط یک گروه تحقیقاتی به سرپرستی پروفسور تیموتی لانگ (Timothy long) از دپارتمان شیمی انجام یافته است.

کاربرد مواد کپتون در پرینتر سه بعدی

کاربرد مواد کپتون در پرینتر سه بعدی

بر طبق اظهارات این گروه تحقیقاتی، حالا امکان ساخت و یا پرینت سه بعدی قطعات بسیار پیچیده سه بعدی با استفاده از مواد کپتون و به کمک پرینتر 3d فراهم گردیده است.و ساخت این نوع قطعات می تواند کاربردهای دیگر این ماده در صنعت را که پیش از این تنها بصورت نوار و یا فیلم نازک انجام می گرفت را بطور چشمگیری افزایش دهد.   

با توجه به مشخصات حرارتی بسیار بالای این ماده می توان گفت که به کمک این گروه تحقیقاتی، حالا امکان پرینت سه بعدی یکی از پلیمرهای مقاوم در برابر حرارت فراهم گردیده است.و می توان از آن در صنعت اتفاده نمود.لازم به ذکر است که کیفیت و مقاومت قطعات پرینت سه بعدی شده با این روش دقیقاً مشابه کیفیت نوار و یا فیلم نازک کپتون تولید شده به روشهای سنتی و معمول آن است.

نتایج این تحقیقات در ژورنال Advanced materials چاپ گردیده است.(کاربرد مواد کپتون در پرینتر سه بعدی)

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *