کاربرد پرینتر سه بعدی در فیلم و تلویزیون

کاربرد پرینتر سه بعدی در فیلم و تلویزیون

کاربرد پرینتر سه بعدی در فیلم

چگونه از چاپ سه بعدی در فیلم و تلویزیون استفاده می ‌‍شود؟

به عنوان یک صنعت چند میلیارد دلاری، عوامل تولید کننده فیلم و تلویزیون اغلب وظیفه بار سنگین تحقق بخشیدن به دیدگاه های هنری را دارند.خوشبختانه چاپ سه‌ بعدی به طراحان کمک می کند تا سریعاً وحشیانه ترین تصورات خود را به شکل اجسام واقعی و فیزیکی درآورند.و این موضوع در هالیوود به خوبی مورد توجه قرار گرفته است.

چاپگرهای سه ‌بعدی و لباس(کاربرد پرینتر سه بعدی در فیلم)

بیشتر متخصصان جلوه های عملی، سازندگان قایق و طراحان لباس، مسئول اکثر محورهای نبرد و منفجر شدن ماشین ها در فیلم و تلویزیون هستند. من می گویم “بیشتر” زیرا بسیاری از این موارد اکنون به صورت دیجیتالی ساخته شده اند.

جلوه های دیجیتالی به سطح کاملاً قانع کننده ای از جزئیات رسیده اند.(کاربرد پرینتر سه بعدی در فیلم)

اما بسیاری از کارگردانان (و مخاطبان) در واقعیت جلوه های عملی را به دلایل مختلفی ترجیح می دهند که در اینجا بحث نمی کنیم. تا همین اواخر، تقریباً تمام اجزا با استفاده از خشت، گچ، فوم، سیم، پارچه و چوب همراه با روشهای خلاقانه ساخته می شد. امروزه همین طراحان در حال اتخاذ چاپ سه بعدی هستند.تا بسیاری از لوازم جانبی و جلوه های ظاهری را تولید کنند.

استفاده از چاپ سه بعدی در صنایع فیلم و تلویزیون مزایای واضحی دارد.

استفاده از چاپ سه بعدی در فیلم

کاربرد پرینتر سه بعدی در فیلم

  • مقرون به صرفه تر

یک قوطی دست ساز می تواند نیاز به استفاده از چندین ماده مختلف داشته باشد.و در ساخت هر چیزی زباله نیز ایجاد می شود و از طرفی لوازم جانبی بسیار گران است.همان قوطی می تواند به صورت سه بعدی چاپ شود بدون تولید زباله (یا با تولید زباله در حجم بسیار کم)

  • سریعتر

ساختن غرفه با دست می تواند روزها یا هفته ها طول بکشد در حالی که چاپ سه بعدی با پرینتر سه بعدی آن ها را فقط در عرض چند ساعت می سازد.

  • تکرارپذیری

اغلب لازم است که چندین نسخه از پیشنهادات را تهیه کنید.به طور سنتی، نسخه ای با کیفیت بالا برای کلوزآپ ها ساخته شده و نسخه های با کیفیت پایین نیز برای صحنه های پس زمینه و کارهای اولیه ساخته می شود.با چاپ سه بعدی، هر نسخه می تواند با کیفیت بالا باشد بدون اینکه هزینه و زمان بیشتری برای تولید آن نیاز داشته باشد.

  • دوام

غرفه های دست ساز گاهی شکننده هستند. غرفه هایی که با پرینترهای 3 بعدی با استفاده از نایلون و TPU ساخته می شوند، اندازه کافی سخت هستند تا حتی بعد از فیلمبرداری نیز بتوان از آن ها استفاده کرد. حتی هنگامی که خراب شوند، چاپ یک نسخه دیگر بسیار آسان است.

نحوه استفاده از چاپ سه بعدی در فیلم و تلویزیون

کاربرد پرینتر سه بعدی در فیلم

  • ماکت های دارای مجوز(کاربرد پرینتر سه بعدی در فیلم)

استودیوهای تولید مجبورند اسباب بازی ها و چهره های اکشن را طراحی کنند.تا برای تولید انبوه به عنوان ماکت هایی برای فروش مجدد وجود داشته باشند.اما چاپ سه بعدی به آن ها امکان فروش نسخه های دقیق از اجزا را در فیلم ها می دهد.حتی آن هایی که با دست ساخته شده اند را می توان به صورت سه بعدی اسکن کرد و سپس برای همان منظور چاپ کرد.

سازندگان “Game of Thrones” از چاپ سه بعدی با بیشتر زره ها، ماسک ها، جواهرات و سلاح های خود استفاده کردند. در حقیقت، در بعضی صحنه ها سازندگان کاملاً از مسیر دیجیتال دور می شوند و از یک اژدهای چاپ شده ی سه بعدی عظیم استفاده می کنند چرا که مقرون به صرفه تر است.در فیلم های “دنیای ژوراسیک” با چاپ بقایای دایناسورها کاری مشابه انجام دادند.باستان شناسان و طراحان با هم كار كردند تا اسكلتهای گونه های مختلف را بسازند.

آن ها فسیل های واقعی را به صورت سه بعدی اسکن و چاپ کردند.(کاربرد پرینتر سه بعدی در فیلم)

به نظر میاید که امروزه چاپگر های سه بعدی در صنایع مختلف به خوبی ظاهر شده و کاربرد های قابل توجهی دارند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *