مادربرد پرینتر سه بعدی

کنترلر یا مادربرد پرینتر سه بعدی

 نقش مادربرد پرینتر سه بعدی در سیستم الکتریکی

مادربرد پرینتر سه بعدی در یک سیستم الکتریکی نقش مهمی بر عهده دارد. هر سيستم مکانيکي که داراي الکتروموتور و کليدهاي قطع و وصل مي باشد، نيازمند يک کنترل کننده و به عبارت ديگر فرمان دهنده مي باشد. در این  مقاله به بررسی مادربردهای پرینترهای سه بعدی می پردازیم. به بيان ديگر، هر دستگاه نيازمند آن است که فرمانهای داده شده به آن را به موتورها و کليدها منتقل نموده و آنها را کنترل نمايد تا ماشين بتواند برنامه داده شده را اجرا نمايد. اين وظيفه مهم بر عهده يک برد الکتريکي به نام مادربرد مي باشد.

بطور کلي مي توان گفت که تمامي سيمهاي موتورها و سوئيچ ها و قطعات ديگر به مادربرد متصل مي شوند و فرمان خود را از آن مي گيرند. مادربردهاي صنعتي همانند مادربردهاي کامپيوترهاي شخصي و رو ميزي مي باشند. فرق بين مادربردهاي صنعتي و مادربردهاي کامپیوترهای معمولي در چند چيز مي باشد. اولين نکته بسيار مهم نويز پذيري بسيار کم در سيستم الکترونيکي آنها و همچنين مجهز بودن به سيستم هاي فيلتريزاسيون بسيار خوب در منبع تغذيه آنها مي باشد. مادربردهاي صنعتي نسبت به گرد و غبار و همچنين تغييرات دمايي دامنه وسيعتري را تحمل مي نمايند و داراي استحکام بيشتري در بدنه و نگهدارنده قطعات مي باشند.

مادربردهاي صنعتي به گونه اي طراحي مي شوند که به راحتي در تابلو برق ها نصب مي شوند.  اين مادربردها انواع پروتکل هاي ارتباطي مورد نياز جهت قطعات سي ان سي را دارند و جهت ارتباطات آنلاين بين درگاههاي ورودي و خروجي آنها امکانات خاصي را در نظر گرفته اند.

مادربردهای صنعتی قیمت بسیار بالایی دارند(مادربرد پرینتر سه بعدی)

مادربردهاي صنعتي (مادربرد پرینتر سه بعدی)از قيمت بسيار بالايي برخوردار مي باشند و استفاده از آنها در سيستمهايي مانند پرينترهاي سه بعدي و رباتها مقرون به صرفه نمي باشد. به همين خاطر نوع ديگري از مادربردها طراحي و به بازار عرضه شدند که داراي قيمت پائين تري بوده ولي در عين حال قابليت کنترل 5 موتور را به همراه گرم کنها و ميکرو سوئيچها، فن ها و سروو موتورهاي کوچک را دارا مي باشند. از اين مادربردها بيشتر در پرينترهاي سه بعدي خانگی و صنعتی و رباتها استفاده مي شود.

اين نوع مادربردها عموماً از دو قسمت تشکيل شده اند که عبارتند از قسمت مربوط به قطعات الکتريکي مانند آي سي که تصميم گیرنده و فرمان دهنده مي باشد و قسمت ديگر که تقسيم کننده جريان الکتريکي مي باشد. در برخي از محصولات موجود در بازار اين دو قسمت به همديگر متصل شده و تشکيل يک واحد را مي دهند و در برخي موارد که يکي از پر کاربردترين نوع مادربرد پرینتر سه بعدی نيز مي باشد دو قسمت از همديگر جدا مي باشند. اين نوع مادربرد از يک رمپ جداگانه و يک مدار تصميم گيرنده معروف به آردوينو (Ardiuno) تشکيل شده اند. همچنين تعداد پنج عدد درايور استپر موتور نيز به همراه اين مجموعه مي باشد.

درايورهاي استپر موتور در اصل راه اندازهاي آنها مي باشند و مي توان جريان ورودي به موتور را با استفاده از پيچ موجود بر روي آنها تنظيم نمود. از يک کابل يو اس پي جهت انتقال نرم افزار نوشته شده براي آنها و يا اتصال کامپيوتر به آن و کنترل آن توسط کامپيوتر استفاده مي گردد. اين مادربردها عموماً 12 ولت مي باشند.شرکت برنا نوآوران پویا همراه با شما همگام با تکنولوژی

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت برنا نوآوران پویا در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *