استفاده از پرینتر سه بعدی در پزشکی

گسترش استفاده از پرینتر سه بعدی در پزشکی

استفاده از پرینتر سه بعدی در پزشکی

کاربردهای تکنولوژی ساخت افزایشی و یا همان پرینترهای سه بعدی در جهان امروز بسیار گسترده است. از صنعت ساختمان سازی گرفته تا صنعت هوا فضا و پزشکی و به نظر می رسد این فناوری جای پای خود را در صنعت پزشکی محکم کرده است. هر روزه اخبار شگفت انگیزی از پیشرفت این فناوری در حیطه علوم پزشکی به گوش می رسد. در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به رشد حیرت انگیز مدلهای جراحی که با استفاده از پرینترهای سه بعدی پرینت گرفته می شوند.

پرینتر سه بعدی در پزشکی

استفاده از پرینتر سه بعدی کاربرد پرینتر سه بعدی در پزشکی

موسسه تحقیقات و مشاوره بازار  Brandessence  اخیراً مطالعه ای را در در مورد مدلهای جراحی پرینت سه بعدی منتشر کرده است که بر طبق این گزارش، انتظار می رود میزان استفاده از مدلهای جراحی پرینت سه بعدی شده در سالهای آینده به طور فزاینده ای افزایش پیدا کند. در حقیقت انتظار می رود این رشد تا سال 2025 با رشد سالانه 10.57 درصد نسبت به سال 2018 به مبلغی بیش از یک میلیارد دلار برسد. این رقم برای این صنعت بسیار امیدوار کننده است و به وضوح اهمیت فناوری پرینت سه بعدی را در بخش پزشکی نشان می دهد.

پرینتر سه بعدی در پزشکی

استفاده از پرینتر سه بعدی پرینتر سه بعدی در پزشکی

سفارشی سازی تجهیزات پزشکی با استفاده از فناوری پرینتر سه بعدی(استفاده از پرینتر سه بعدی)

نکته قابل توجه این است که پرینت سه بعدی این امکان را می دهد که که برای هر بیمار تجهیزات پزشکی و بخصوص ایمپلنت های متناسب و مخصوص به او تولید شود. علاوه بر این، مدلهای پرینت سه بعدی شده مزایای بی شماری در اختیار پزشکان قرار می دهند. از جمله آماده سازی بهتر قبل از عمل جراحی و کاهش خطر خطا در طی عملهای ظریف و حساس جراحی.

امروزه شاهد آن هستیم که فناوری پرینتر سه بعدی برای تولید نیازهای پزشکان بسیار کارآمد و مناسب است. از جمله این نیازها می توان به تولید دستگاههایی متناسب با آناتومی هر بیمار اشاره کرد که پیشرفت بزرگی در پزشکی محسوب می شود. از دستگاه های پرینتر سه بعدی به طور بسیار وسیعی در صنعت پزشکی استفاده می شود که از بین آنها می توان به طراحی و تولید پروتزهای اختصاصی، ایمپلنتهای پزشکی، وسایل کمک جراحی، وسایل کمکی لمسی بصری، اعضای بدن پرینت سه بعدی شده و خیلی های دیگر اشاره نمود.

پرینتر سه بعدی در پزشکی

استفاده از پرینتر سه بعدی پرینتر سه بعدی در پزشکی

استفاده از پرینتر سه بعدی در تکنولوژی ساخت افزایشی و یا همان دستگاه های پرینتر سه بعدی با تکنولوژی های مختلف و در دقت های مختلف در صنعت پزشکی و همچنین دندان پزشکی باعث می شود تا محصولات و مواد مصرفی پزشکی و همچنین ابزارهای جراحی با دقت بسیار بالاتر و همچنین کیفیت و دوام بسیار بالا و مهم تر از همه در  مدت زمان بسیار کمی طراحی و ساخته شوند که این موضوع باعث می شود تا پروسه درمان و همچنین نحوه درمان و در نهایت مدت زمان درمان بطور باورنکردنی تحت تاثیر قرار گیرد که می توان به موارد فوق افزایش دقت عمل در جراحی را نیز اضافه نمود.

استفاده از پرینتر سه بعدی هر روزه بر تعداد پروژه های تحقیقاتی که توسط ارگان ها، دولت ها و سازمان های خصوصی و نیمه دولتی حمایت مالی می شوند افزوده می شود و این اهمیت این موضوع را نشان می دهد که با نتایج تحقیقاتی این گروه همخوانی کاملی دارد. می توان گفت که برآورد انجام شده در زمینه رشد استفاده از پرینتر سه بعدی در صنعت پزشکی مبنی بر افزایش 10 درصد سالانه میزان بکارگیری پرینتر سه بعدی در صنعت پزشکی بتواند به درصد های بالاتری نیز برسد.

پرینتر سه بعدی در پزشکی

استفاده از پرینتر سه بعدی پرینتر سه بعدی در پزشکی

 

بازار مدلهای جراحی پرینت سه بعدی(استفاده از پرینتر سه بعدی)

گزارشهای منتشر شده نشان می دهد که آمریکای شمالی بیشترین سهم بازار مدلهای پرینتر سه بعدی شده با استفاده از پرینتر سه بعدی را به خود اختصاص داده است و هم چنین قاره آسیا و اقیانوسیه بیشترین میزان رشد را در این بخش از آن خود کرده است. به عنوان مثال در ایالات متحده امریکا بیش از 6500 شرکت در زمینه تجهیزات پزشکی فعالیت می کنند.

اگر چه دشوار است تا میزان موفقیت واقعی شرکتهای فعال در زمینه پزشکی که از تکنولوژی ساخت افزایشی و پرینتر سه بعدی در جهت تامین نیازهای صنعت پزشکی فعالیت می کنند سنجیده شود، اما یقیناً می توان گفت که پرینتر سه بعدی هم اکنون بر صنعت پزشکی بسیار تاثیر گذار بوده است. به عنوان مثال می توان گفت که شرکت SmileDirectClub روزانه هزاران تراز کننده دندان با استفاده از پرینتر سه بعدی طراحی و تولید می کند که در نوع خود بسیار بی نظیر است. بازار همچنین در حال افزایش ظرفیت خود از نظر تحقیق و توسعه ، ترویج نوآوری و فرآیندهای جدید برای توسعه ابزارهای پزشکی مناسب در زمان سریعتر و مقادیر بیشتر است.

شرکت برنا نوآوران پویا یکی از اولین شرکتهای متعبر در ایران در زمینه تولید انواع دستگاه های پرینتر سه بعدی در مدلها و اندازه های مختلف است. برای خرید پرینتر سه بعدی و همچنین کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کاربردهای پرینتر سه بعدی می توانید با مشاوران ما در بخش فروش پرینتر سه بعدی و یا بخش فنی و مهندسی تماس حاصل نموده و مشاوره های لازم را دریافت دارید.

 

1 پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *